Allegro nie trzeba nikomu przedstawiać. Praca dla polskiego lidera w branży e-commerce to duży wyróżnik w portfolio. W tej współpracy skupialiśmy się na eksperckich poradnikach i treściach wspierających pozycjonowanie kategorii „Sport i turystyka”.
Wsparcie merytoryczne i poprawa SEO
Cele projektu:
- Tworzenie nowych artykułów eksperckich i odświeżenie istniejących treści
- Ułatwienie konsumentom wyborów zakupowych dzięki poradom produktowym
- Wsparcie SEO dla wielu kategorii z dziedziny Sport i turystyka
- Wsparcie wizerunkowe dzięki współpracy z zewnętrznym ekspertem (twórcą bloga jakprzetrwac.pl)
Od hobby po współpracę z największą marką e-commerce w Polsce
Ta współpraca to wynik porozumienia 3 stron – Allegro, agencji WhitePress i Łukasza Rutkowskiego, czyli właściciela Firm Mowy. Na czym ona polegała? Najlepiej opiszą to słowa Łukasza, ponieważ była ona efektem jego twórczości blogerskiej.
„Nasza współpraca trwała przez prawie dwa lata (od marca 2021 do listopada 2022). Odezwała się do mnie agencja WhitePress, ponieważ hobbystycznie prowadzę blog Jak Przetrwać, na którym poruszam tematy m.in. turystyczne. Dzięki temu, że sporo moich artykułów dobrze się pozycjonuje, a treści niezmiennie są na bardzo wysokim poziomie, zostałem zaproszony do współpracy przy blogu Allegro.
Tak zaczęła się ta ciekawa przygoda, podczas której stworzyłem 40-50 artykułów eksperckich na moje ulobione tematy.
Moim zadaniem było pisanie tekstów, dobieranie słów kluczowych i optymalizacja pod wytyczne Allegro dotyczące pozycjonowania treści. Do artykułów dołączałem również zdjęcia mojego autorstwa oraz propozycje obrazów stockowych.
Głównym celem było rozbudowanie sekcji poradników o tematach turystycznych, które miały wspierać pozycjonowanie kilku kategorii w platformie Allegro. Istotne było też, aby artykuły miały wysoką wartość merytoryczną, zarówno jeśli chodzi o porady turystyczne, jak i dobór sprzętu na wyprawy dostępnego w platformie.”
Wszystkie opublikowane poradniki są dostępne na blogu Allegro: Łukasz Rutkowski – profil autora.
Efekt końcowy
Finalnie współpraca pozwoliła opublikować na blogu Allegro kilkadziesiąt merytorycznych artykułów. Każdy z nich wspiera klientów w decyzjach zakupowych oraz pozycjonowanie odpowiednich kategorii produktów.
Marketing treści daje możliwość dotarcia do nowych klientów dzięki pozycjonowaniu organicznemu. Takie działania pozwalają również zadbać o ekspercki wizerunek marki, dzięki czemu odbiorcy darzą ją większym zaufaniem.
- 40-50 artykułów eksperckich
- Optymalizacja tekstów pod kątem pozycjonowania
- Dobór zdjęć i optymalizacja tytułów i atrybutów alt
- Wsparcie dla platformy e-commerce – linkowanie do kategorii i listingów produktowych
- Odświeżenie eksperckiego wizerunku
- Wsparcie klientów w procesie zakupowym
Zobacz przykładowe teksty
- Testujemy latarki Ledlenser – czy warto je kupić
- Samowystarczalny dom – jak go stworzyć Poradnik dla preppersów
- Najlepsze latarki turystyczne – top 10 modeli i wskazówki dla kupujących
- Jak stworzyć zapasy żywności i wody na kilka miesięcy?
- Awaryjne źródła prądu do domu
- Blackout – czym jest i jak się do niego przygotować?
- Gotowanie w plenerze – pomysły na dania i przydatne akcesoria
- Jak chronić się przed owadami w terenie?
Skorzystaj z naszych usług
Marketing w sieci daje szerokie pole do popisu. Teksty SEO na strony firmowe i artykuły blogowe to nasz as w rękawie.
Skorzystaj z naszych usług
Marketing w sieci daje szerokie pole do popisu. Teksty SEO na strony firmowe i artykuły blogowe to nasz as w rękawie.
Skorzystaj z naszych usług
Marketing w sieci daje szerokie pole do popisu. Teksty SEO na strony firmowe i artykuły blogowe to nasz as w rękawie.