Jakie teksty marketingowe tworzyć? 9 przykładów!

W internecie możesz promować swoją firmę na bardzo wiele sposobów. Wszystko zależy od formy komunikacji, jaką przyjmiesz. Warto więc zastanowić się nad tym, jakie teksty marketingowe chcesz tworzyć i gdzie będziesz je publikować. W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek i inspiracji.

Teksty marketingowe na stronę firmową

Pierwszym rodzajem tekstów, o których myślisz, zakładając działalność lub zaczynając nowy projekt, są teksty na stronę www. To internetowa wizytówka Twojej firmy, dlatego treści znajdujące się tam odpowiadają za Twój wizerunek. Jeśli teksty będą niskiej jakości, osoby odwiedzające Twoją stronę mogą szybką ją opuszczać. Możesz więc zapomnieć o nowych klientach.

Jeśli jednak chcesz prezentować się jako profesjonalista, zadbaj o spójną komunikację w obrębie całej strony internetowej (i nie tylko). Wykorzystaj prostą i czytelną strukturę tekstu. Unikaj skomplikowanych, branżowych wyrażeń, a także tych, które przewijają się przez strony większości firm. Nie musisz pisać tego, że Twoja firma się dynamicznie rozwija. Jeśli przedstawisz ofertę w odpowiedni sposób, klient sam dojdzie do tego wniosku.

Uprość tekst. Dzięki temu całość będzie łatwa do przyswojenia, a klienci nie będą musieli przekopywać się przez zwały niepotrzebnych zdań. Odwdzięczą Ci się, dodając Twoje produkty do koszyka, albo wysyłając formularz z zapytaniem o ofertę.

teksty na strone firmowa delivo
Przykład: proste i rzeczowe teksty na stronie firmowej mojego klienta (źródło: delivo.eu)

Teksty ofertowe

Skoro potencjalny klient już trafił na Twoją stronę, jest duże prawdopodobieństwo, że będzie chciał zobaczyć, czym się zajmujesz. W końcu znalazł Cię w Google albo kliknął w interesujący go link czy reklamę. Jego wizyta na Twojej stronie ofertowej jest szansą, którą łatwo zaprzepaścić.

Teksty ofertowe (czy inaczej oferty handlowe) muszą być napisane w sposób jasny i nie pozostawiający żadnych wątpliwości co do tego, czym się zajmujesz. Jednak pamiętaj, że nie chodzi w tym wszystkim wyłącznie o Ciebie. Musisz dać klientowi odpowiedź na jego pytanie. Rozwiązanie jego problemu. Tylko w ten sposób jesteś w stanie zachęcić go do zakupu Twoich produktów czy usług. Jeśli rozwiejesz jego wątpliwości na samym początku, wówczas wszystkim będzie się lepiej żyło.

Pamiętaj, że klient który odwiedza stronę ofertową, może się po prostu rozglądać. Być może nie jest gotowy na skorzystanie z Twojej propozycji w tym momencie. W takim przypadku warto przypomnieć się za jakiś czas o swoim istnieniu. Możesz to zrobić poprzez reklamy remarketingowe np. promujące artykuł blogowy, w którym omawiasz korzyści płynące z używania Twojego produktu.

Tworzenie artykułów blogowych

Z pewnością widzisz, jak bardzo popularne stały się blogi firmowe. Mimo to zainteresowanie nimi wcale nie spada. Dlaczego? – Są potwornie skuteczne. Zwiększają sprzedaż i zainteresowanie marką, poprawiają pozycjonowanie całej witryny oraz pozwalają dotrzeć do wielu osób za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej – bezpłatnego medium marketingowego. Jeśli jednak nie masz czasu na prowadzenie bloga, możesz skorzystać z cudzych rozwiązań – wybierz portal tematyczny, który za opłatą opublikuje artykuł na podany przez Ciebie temat.

Jednak dobry artykuł wcale nie musi wyłącznie zachęcać do zakupów. Poszczególne wpisy blogowe mogą tworzyć etapy tzw. lejka marketingowego. Polega to na tym, że klient przechodzi kolejno przez różne fazy związane z procesem zakupowym. Poniżej opisuję sposoby, jak możesz to wykorzystać.

1. Najpierw zwróć uwagę na jakiś problem, który dotyczy Twojego potencjalnego klienta.

2. Później pokaż, że jest pewne rozwiązanie, z którego może skorzystać.

3. Przedstaw konkretne argumenty, mówiące o tym, że warto skorzystać z Twoich produktów lub usług.

4. Na koniec zachęć go do zakupu, lub skontaktowania się z Tobą.

etapy lejka marketingowego

Każdy z tych etapów może być tematem na osobny artykuł blogowy. A oto przykładowe tytuły, którymi możesz się zainspirować, tworząc teksty marketingowe dopasowane do etapów lejka marketingowego. Potraktuj je jako schematy – tematykę dopasujesz do swojej działalności.

  1. Jak wypromować firmę w internecie?
  2. Copywriting – co to jest i jak się do tego zabrać?
  3. Jakie teksty marketingowe tworzyć? 9 przykładów!
  4. Dlaczego warto skorzystać z usług copywritera?
  1. Czy spanie w hamaku jest bezpieczne?
  2. Hamak czy namiot? Bezpieczeństwo i komfort w czasie biwaku.
  3. Spanie w hamaku – jaki model wybrać?
  4. Hamaki turystyczne – aktualne promocje w sklepie XYZ.
  5. Dodatkowe akcesoria biwakowe – wyższy komfort spania w hamaku.
artykuły blogowe dla ecommerce
Przykład artykułu blogowego wspierającego kategorię produktów w sklepie (źródło: allegro.pl)

Opisy produktów i kategorii

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, pewnie wiesz, ile pracy trzeba włożyć w edytowanie każdego produktu. Jedną z części składowych każdej oferty w e-sklepach jest opis. Jeśli rzetelnie zajmiesz się tą sekcją, z pewnością zwróci Ci się to w postaci kolejnych zadowolonych klientów. Tworzenie wartościowych opisów pod e-commerce jest o tyle ważne, o ile cenisz sobie czas swoich klientów. Przecież to oni będą je czytać. Jeśli trafią na produkt z zaniedbanym opisem lub (o zgrozo) bez żadnego opisu – szybko przetransportują się do innego sklepu.

Najlepiej, jeśli opisy są unikalne – tzn. nie są kopią opisu stworzonego przez dystrybutora. Takie teksty często pochodzą ze strony zagranicznego producenta i są żywcem skopiowane z translatora. Jeśli zadbasz o unikalne opisy i uwzględnisz w nich wytyczne SEO, witryna Twojego sklepu zdobędzie więcej punktów rankingowych w Google i będzie wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Tworzenie własnych opisów produktów i kategorii pomoże stworzyć w Twoim sklepie spójny język tekstów marketingowych. Natomiast taka komunikacja prowadzona w umiejętny sposób może stać się charakterystycznym elementem całej Twojej marki. Wyróżnisz się w ten sposób na tle konkurencji.

opisy produktow i kategorii pod seo
Przykład opisu marki produktów w sklepie turystycznym (źródło: campingshop.pl)

FAQ – odpowiedzi na często zadawane pytania

Póki jeszcze jesteśmy przy wątku tekstów marketingowych w obrębie własnej witryny, warto pomyśleć nad stworzeniem sekcji FAQ (frequently asked questions). Odpowiesz w niej na pytania, które często zadają Ci klienci. Pozbądź się używania skomplikowanych, branżowych określeń – chyba, że Twoi klienci oczekują od Ciebie zaawansowanej wiedzy.

Sekcję FAQ możesz stworzyć na kilka sposobów. Może być to osobna podstrona, na której znajdzie się pełne kompendium wiedzy przydatnej klientom. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz także wyjaśniać przydatne kwestie w każdym opisie kategorii produktów. Natomiast na stronie firmy usługowej dopisać odpowiedzi na przykładowe pytania przy poszczególnych częściach oferty. W takich tekstach marketingowych warto wykorzystywać frazy kluczowe, które pozwolą Twojej stronie pozycjonować się wyżej.

Wpisy do mediów społecznościowych

Jeśli budujesz wokół swojej marki społeczność, z pewnością korzystasz z social media. Jednak aby zdobyć w tym medium klientów, musisz przykuć ich uwagę. W tym celu przydają się wpisy, filmiki, posty reklamowe, relacje, karuzele produktowe itp.

Aby treść w mediach społecznościowych była skuteczna, Twoje teksty marketingowe powinny opierać się na również na koncepcji lejka, którą opisałem nieco wyżej (przy artykułach blogowych). Wpisy do mediów społecznościowych powinny skupiać się na emocjach, inspiracjach, ludziach i ich problemach. Jest to też świetny kanał do tzw. RTM (real time marketing), czyli do promowania firmy w odniesieniu bieżących wydarzeń ze świata lub firmy.

teksty marketingowe wpisy do social media
Teksty marketingowe oparte na ludziach i ich emocjach są chętniej udostępniane dalej (źródło: fanpage sklepu strefaoutdoor.pl)

Mailingi i newslettery

Przeciwieństwem do mediów społecznościowych są newslettery i mailingi. Korzystając z nich masz szansę dotrzeć bezpośrednio do pojedynczych osób. Jednak nie jest to takie łatwe, ponieważ najpierw musisz zachęcić internautów do zapisania się do Twojej bazy mailingowej. Aby ich zachęcić do zostawienia adresu e-mail, możesz np. udostępnić kod zniżkowy na zakupy lub wysłać specjalny raport czy ebook – tylko dla subskrybentów.

W newsletterze możesz promować swoje nowe produkty czy oferować rabaty. Jest to także świetne miejsce do tego, aby dzielić się swoją wiedzą. Tworząc teksty marketingowe w taki sposób zyskasz w oczach klientów i zdobędziesz ich zaufanie. Wykorzystaj takie rozwiązanie, jeśli chcesz prezentować się jako ekspert, a nie chcesz prowadzić bloga. Albo jako rozszerzenie wiedzy, którą ją się dzielisz w swoich artykułach.

teksty marketingowe newsletter
Przykład tekstu newslettera promującego produkt – książkę o ptakach (źródło: newsletter sklepu sklepnaptak.pl)

Teksty marketingowe do aplikacji mobilnej

Treść w internecie to nie wszystko. Potencjalni klienci mogą się spotkać z Twoją marką również w innych miejscach. Jednym z nich jest np. aplikacja mobilna związana z Twoją usługą. Zadbaj o to, aby zawarte w niej teksty marketingowe, powiadomienia push i komunikaty były spójne z całą komunikacją Twojej marki.

teksty do aplikacji mobilnej delivo
Teksty marketingowe w aplikacji mobilnej odzwierciedlają charakter całej firmy (źródło: aplikacja mobilna firmy delivo)

Spersonalizowane reklamy

Teksty marketingowe można dopasować do konkretnej grupy odbiorców. Taka technika sprawia, że potencjalny klient czuje się potraktowany indywidualnie. Częściej odwdzięcza się kliknięciem w Twoją reklamę i z większym prawdopodobieństwem skorzysta z Twojej oferty.

Spersonalizowane reklamy mogą mieć różnych charakter. Najczęściej jednak przybierają formę remarketingu. Oznacza to, że reklama dociera do osoby, która weszła w interakcję z Twoją firmą – np. odwiedziła stronę, czy kliknęła w reklamę na facebooku. Wykorzystaj spersonalizowane reklamy w kolejnych etapach lejka marketingowego.

Przykłady tekstów marketingowych – podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc, teksty marketingowe można używać na bardzo wiele sposobów. Wszystko zależy od strategii, którą przyjmiesz. Warto jest sprawdzać i testować różne rozwiązania. Wtedy dowiesz się, jakie medium przynosi Ci najwięcej zysku. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie teksty zarabiają na siebie od razu po ich opublikowaniu. Na przykład teksty SEO potrzebują przeważnie kilku miesięcy, aby zaczęły wyżej pozycjonować Twoją stronę w wyszukiwarce.

Wybierając konkretne medium, trzeba zagłębić się w jego specyfikę. Jeśli masz jakieś pytania na temat tekstów marketingowych, skontaktuj się ze mną. Chętnie rozwieję Twoje wątpliwości i zaproponuję korzystną współpracę.

Większość grafik w tym artykule przedstawia teksty marketingowe wykonane przeze mnie dla moich klientów. Zobacz wszystkie przykładowe realizacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.